To jedyne w Polsce bezpłatne, kompleksowe i zróżnicowane poziomem szkolenia dla dziennikarzy mediów lokalnych. Na ofertę składają się m.in. indywidualne poradnictwo prawne, wizyty studyjne i staże w redakcjach największych mediów ogólnopolskich, sieciowanie i wymiana doświadczeń oraz multimedialna platforma edukacyjna.
Godzin wykładów
Uczestników szkoleń
Badania rynku mediów
Filiżanek kawy
Od 2022 roku wspiera rozwój wolnych, demokratycznych mediów w Polsce, a także działa na rzecz pogłębiania idei wolności słowa oraz wolnych i niezależnych środków masowego przekazu, dialogu społecznego i rozwoju podstaw instytucji społeczeństwa obywatelskiego; wspiera aktywność obywatelską i działania służące rozwojowi społeczności lokalnych i budowie kapitału społecznego.
Swoje cele Fundacja realizuje przede wszystkim poprzez szkolenia i granty dla dziennikarzy oraz wydawców mediów lokalnych, oferując im także poradnictwo prawne i fundrasingowe, prowadzi również badania rynku mediów w Polsce i organizuje spotkania poświęcone wymianie doświadczeń i sieciowaniu dziennikarzy lokalnych.
Rozpoczęła działalność w 2000 roku z podwójną misją: umacniania rezultatów przemian rozpoczętych w Polsce w roku 1989, ze szczególnym uwzględnieniem wyrównywania szans rozwoju indywidualnego i społecznego, a także wspierania procesów transformacji w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
Fundacja urzeczywistnia swoje cele poprzez realizację ponad 20 programów w następujących obszarach: równamy szanse w edukacji, wspieramy rozwój społeczności lokalnych, dzielimy się polskim doświadczeniem. W Polsce działa głównie na terenach wiejskich i w małych miastach, koncentrując się na inicjatywach edukacyjnych służących wyrównywaniu szans oraz poprawie jakości nauczania, a także na wyzwalaniu i umacnianiu energii obywatelskiej w społecznościach lokalnych.